တစ္ေတာလုံးေႂကြ (ေမာင္ေဒါင္း)

တစ္ေတာလုံးေႂကြ (ေမာင္ေဒါင္း)
======================
မိုးစက္ေတြက ဖြားဖြားေဝေဝ ေႂကြက်ေနၾကဆဲ။

ကၽြန္ေတာ့္မွာ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာရဲ႕ တိုးညင္းညံ့သက္ေသာ ေလသံကို မိုးစက္ေႂကြက်သံေတြ ၾကားထဲ၌ မနည္းဘဲ နားေထာင္ ေနရသည္။ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာက “မိုးဥတုေနာက္ခံ မဟုတ္လား” လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ထိုင္ေနရာ ‘ပန္းေပါင္း’ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ကေလး သည္လည္း လူသူကင္းမဲ့ ေနလ်က္ ေတာရ ေက်ာင္းသခၤမ္းကေလး တစ္ခုႏွင့္ပင္ ဆင္ဆင္တူေနျပန္ ေတာ့သည္။ မိုးစက္မႈန္မႈန္ေတြ၊ စိန္ပန္းပြင့္ေႂကြ ေတြက လမ္းကေလးရဲ႕ တစ္ဝက္တစ္ပ်က္မွာ ရဲရဲလႈပ္ေနလ်က္။ မိုးရြာႀကီးထဲ ျဖတ္နင္းသြားေသာ ဆိုက္ကား တစ္စင္းစ ႏွစ္စင္းစျဖင့္ ေတာၿမိဳ႕ကေလးသည္ လြမ္းေမာဖြယ္ ေကာင္းေနျပန္ေတာ့သည္။ တစ္ခါတေလ ဟို အေဝး ‘ကၽြန္းေတာ’ ဘက္ ဘုရားရွိခိုးေက်ာင္းမွ ေခါင္းေလာင္းသံေတြ ေဝေဝဝဲဝဲ စီးေမ်ာလာလွ်င္ ကၽြန္ေတာ္လည္း နာက်င္ျခင္းႀကီးသူ တစ္ေယာက္လို ၿငိမ္သက္မိေနေတာ့သည္။ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာလည္း ‘တစ္ေတာလုံးေႂကြ’ကို ကိုင္ရင္း ကၽြန္ေတာ့္လိုပင္ ၿငိမ္သက္ေနျပန္ေတာ့သည္။

ဪ ... ခုေလာက္ဆိုလွ်င္ ႐ုိးမတစ္ခို၌ ယခုလို မိုးမည္းႀကီးတမ ရြာခ်လို႔ ေနေရာေပါ့။ ႐ုိးမတစ္ခိုမွာ မိုးေတြ ရြာရင္ေတာ့ ဦးငျပားတို႔၊ ေစာထူးလယ္တို႔လည္း ထိုမိုးညိဳ႕ညိဳ႕ႀကီး ေအာက္မွာ ရင္ခုန္ ႏြမ္းလ်ေနၾက ေပေရာ့မည္။ ဦးေလးငျပားကေတာ့ ခါတိုင္းလိုပဲ “ဓားရွိရင္ ဝါးခုတ္စားလို႔ ရတယ္ေဝ့”လို႔ ရခိုင္သံဝဲဝဲျဖင့္ ေျပာရင္း တဟားဟား ရယ္ေမာႏုိင္ဦးမည္လား မေျပာတတ္ေပ။ ေနာက္ဆုံး ... ေနာက္ဆုံးေပါ့လို႔ ငွက္ဖ်ားကို ေသြးႏွင့္ လြယ္ထားရသူ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုိးမေတာင္ႀကီးကို စိတ္ႏွင့္ ႏႈတ္ဆက္ဆဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ သစ္ေဖာင္ကေလး သည္လည္း ေတာင္က်ေရ တေငြ႕ေငြ႕ျဖင့္ စမ္းေခ်ာင္းကေလးအတိုင္း ေမ်ာေနဆဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ေပၚမွာ ေစာထူးလယ္ မွီၿပီး ရပ္ေနတဲ့ ေတာင္သရက္ပင္ႀကီး ေပၚမွာ ဒီလိုပါပဲေလ။ ဟိုး ႐ုိးမေတာင္ႀကီးေပၚမွာ၊  စမ္းေခ်ာင္းကေလး ေပၚမွာ မိုးေတြကလည္း ေဝလို႔ေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီ႐ုိးမေတာင္ေျခက အၿပီးအပိုင္ ထြက္ခြာခဲ့ၿပီေလ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ အင္အားကလည္း မရွိေတာ့။ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္းအသင္းေတြ ဝိုင္းေပးလိုက္တဲ့ သစ္ကေလးေတြ ေဖာင္ဖြဲ႕၊ ေလွၾကံဳလူၾကံဳနဲ႔ အေရွ႕ဘက္ကို သြားေတာ့မယ္ေလ။ ေစာထူးလယ္ကေတာ့ ဘာမွ မေပးလိုက္ႏုိင္ေပမယ့္ မင္းအတြက္ ဘုရားသခင္ဆီမွာ ဆုေတာင္း ေပးပါ့မယ္တဲ့ေလ။ ကၽြန္ေတာ့္ သစ္ေဖာင္ေတာ့ သူေကာ၊ ဦးေလးငျပားေကာ လာၿပီး ကူေဖာင္ေပးေသးတာေပါ့။ ကၽြန္ေတာ္လည္း ေတာင္ေရ ေလ်ာ့သြားတဲ့ မိုးေႏွာင္းရက္ေတြမွာ သစ္ေဖာင္ ထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားခဲ့ရတာ။ ခုေတာ့လည္း မိုးေဝေဝထဲ၌ ကၽြန္ေတာ့္ ေဖာင္စီးခရီးလည္း စတင္ႏုိင္ခဲ့ေလၿပီ။ သို႔ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲမွာေတာ့ ဝမ္းနည္းလ်က္။ ေၾကကြဲေနလ်က္။ ထိုစဥ္ ဓားရွိရင္ ဝါးခုတ္စားလို႔ ရတယ္လို႔ ေျပာတတ္ေသာ ဦးေလးငျပားက ေနာက္က်စြာ ေရာက္ရွိလာၿပီး “သြားေတာ့ေဝ့ ေကာင္ေလးေရ ... သြားေတာ့ကြ၊ ငါတို႔ကေတာ့ ငွက္ေတာ ေခြးေတာထဲမွာ ေမြးတဲ့ ေကာင္ေတြပဲကြာ၊ ငွက္ေတာ ေခြးေတာ ထဲမွာပဲ ေနခဲ့ရမေပါ့” လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ဟစ္ေအာ္​ ႏႈတ္ဆက္ ေနခဲ့တာ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အေနာက္႐ုိးမကို နင့္နင့္နာနာ လြမ္းေနမိသည္။

ဪ ... မိုးစက္ေဝေဝ၊ သစ္ကေလး တစ္ေဖာင္ႏွင့္ ႐ုိးမအလြမ္းေပတကား။

“ဟုတ္တယ္ဗ်ာ ... ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ေခ်ာင္းဖ်ားမွာ မိုးညိဳ႕လာရင္ မိုးေဒဝါကို ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ပစ္ဆိုမိေတာ့တာပဲ” လို႔ ေျပာေနမိသည္။ “ရင္ထဲေပါ့သြားေအာင္ေပါ့” လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ဆက္ေျပာမိေတာ့ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာက ကၽြန္ေတာ့္စကားကို နားမလည္သလို ေတြေဝသြားေပသည္။ ေနာက္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ စကားဝိုင္းကေလးလည္း အတန္ငယ္ တိတ္ဆိတ္သြားေပသည္။ သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာက “ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ‘တစ္ေတာလုံးေႂကြ’ ဝတၳဳတို စာမူကေလးကို ဟိုလွန္ သည္လွန္ ေလွ်ာက္လွန္ဆဲ။ တစ္ေနရာ၌ သူ႔မ်က္လုံးေတြလည္း စိုက္နစ္သြားတာ ကၽြန္ေတာ္ သတိထားလိုက္မိေပသည္။ ထို႔ေနာက္ သူက “သစ္ေတာင္မွ ေရေမွ်ာသစ္ကယ္လို႔ ရွိေသးလား” လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေမးလိုက္ေပသည္။

“ဘာဗ်”

သူ႔အေမးေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲ လႈိက္ခနဲ ခုန္သြားေပသည္။

“ေဩာ္ ... သစ္ေတာင္မွ ေရေမွ်ာသစ္ကယ္လို႔ ရွိေသးလားလို႔ ေမးတာပါ”

ကၽြန္ေတာ္ကား သူငယ္ခ်င္း ကဗ်ာဆရာရဲ႕ အေမးကို မေျဖခ်င္ေတာ့။ ဦးေလးငျပားကို သတိရလာသည္။ ေစာထူးလယ္ကို သတိရလာသည္။ ႐ုိးမေတာင္စြယ္ ေတာင္ငယ္ကေလး တစ္ခုေပၚမွ ‘ျငဳပ္ေကာင္း’ ဆိုတဲ့ ရြာကေလးကို သတိရလာသည္။ ျငဳပ္ေကာင္း ေတာင္ေျခ၊ ေၾကကြဲဖြယ္မွ၊ တစ္ခန္းမရပ္၊ အလြမ္းဇာတ္လည္း၊ စီးဆင္းဆဲေပါ့” လို႔ ကၽြန္ေတာ္ စပ္ဆိုခဲ့ဖူးေသာ ကဗ်ာအပိုင္းအစကို သတိရလာသည္။

တစ္ရံေရာက ျငဳပ္ေကာင္း ေတာင္ေျခ၌ မိုးေတြ ရြာေလလွ်င္ “မိုးရြာရင္ေနာ္ဗ်ာ ခင့္ကို ဘာနဲ႔ ေထြးပါ့မယ္” လို႔ အသံဝါႀကီးျဖင့္ ဟစ္ေအာ္ သီဆိုလိုက္ေသာ ဦးေလးငျပားရဲ႕ သီခ်င္းသံက ျငဳပ္ေကာင္း ရြာကေလးထဲ တစ္ေန႔မဟုတ္ တစ္ေန႔ လြင့္ေမ်ာေနတတ္ေပသည္။ ထိုအခါက ဦးေလးငျပားသည္ ဆံပ႐ူး အရက္ျဖင့္ ထာဝရ မူးရီေနလ်က္။ သူ႔ေခါင္းတုံး ေျပာင္ေျပာင္ႀကီးကို ပုဆိုးအေဟာင္းတစ္ထည္ ေပါင္းထားလ်က္။ သူ႔ခႏၶာကိုယ္ အထက္ပိုင္းသည္ ခါတိုင္းလိုပဲ ဗလာက်င္းေနလ်က္။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ္သည္ လည္းေကာင္း၊ ေစာထူးလယ္သည္ လည္းေကာင္း ဦးေလးငျပားကို ၾကည့္ကာ ရီေဝေၾကကြဲ သြားတတ္ေပသည္။ ဦးေလးငျပားရဲ႕မိန္းမ အရီးစိန္ကေတာ့ “နင့္ဦးေလးေတာ့ ဒီေဝဒနာနဲ႔ပဲ ႐ူးေတာ့မယ္ တူပါရဲ႕” လို႔ ထိုရက္ေတြ အတြင္းက ကၽြန္ေတာ့္ကို တတြတ္တြတ္ ေျပာေနတတ္ေပသည္။ ထိုအခါက ရြာကေလးသည္ မိုးရိပ္ေအာက္၌ တိတ္ဆိတ္ၿငိမ္သက္ေနလ်က္။ တစ္ခါ တစ္ခါ ဟိုး ‘သီဟဗလ’ေတာင္ေျခက သစ္ခ်ဆိပ္ဘက္ဆီမွ သစ္ဆြဲသံေတြ၊ ကၽြဲေမာင္းသံေတြ၊ ဆင္ေအာ္သံေတြသာ ရြာကေလးထဲသို႔ အသံဗလံအျဖစ္ ဝင္လာတတ္ေပသည္။

ထိုရက္ေတြအတြင္း၌ ကၽြန္ေတာ္က ေစာထူးလယ္တို႔ အိမ္သို႔ ေရာက္ေနသလို ေစာထူးလယ္ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အိမ္သို႔ ေရာက္ေနတတ္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္သူ႔အိမ္ ေရာက္ေနေန ဦးေလးငျပားကေတာ့ ေတြ႕ေအာင္ရွာ၍ လိုက္လာတတ္ေပသည္။ ထိုသို႔ သူလာေသာအခါတိုင္း၌ သူေရာက္မလာခင္ “မိုးရြာရင္ေနာ္ဗ်ာ၊ ခင့္ကို ဘာနဲ႔ေထြးရပါ့မယ္” ဆိုတဲ့ အသံဝါႀကီးက ဦးစြာလြင့္ေမ်ာ လာတတ္ေပရာ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာလည္း စိတ္မေကာင္းႏုိင္ၾကေတာ့။ ထိုအခါမ်ိဳး၌ ေစာထူးလယ္လည္း သူတို႔အိမ္နားက သူတို႔ရဲ႕ ဘုရားေက်ာင္းကေလးကို တိတ္တဆိတ္ ေငးေနျပန္ေတာ့သည္။ ထို႔ေနာက္ သူက အက္ကြဲဆို႔နင့္ေသာ အသံျဖင့္ “ငါလဲ ဦးေလးငျပားအတြက္ ဘုရားသခင္ဆီမွာ ဆုေတာင္းေပးရဦးမယ္ေဝ” လို႔ ေျပာေနတတ္ျပန္သည္။ ထိုစဥ္ ဦးေလးငျပား သူ႔အိမ္ထဲ ဝင္လာလွ်င္ ေစာထူးလယ္က သူခ်က္ထားေသာ ဆန္ပ႐ူးအရက္တစ္လုံး ထုတ္လာၿပီး ဦးေလးငျပားကို တိုက္ျပန္ေလေတာ့သည္။ ဦးေလးငျပားသည္ ေစာထူးလယ္ ခ်ေပးေသာ အရက္ပုလင္းကို တစ္ခ်က္ေမာ့လိုက္ကာ “ကၽြဲမရွိေတာ့လဲ ေရေမွ်ာသစ္ လုပ္ရတာေပါ့ကြာ” လို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို ေျပာေနေပသည္။

“မင္းတို႔အဖြဲ႕ထဲ ငါ့ပါ ထည့္လိုက္ အေကာင္ေတြေရ႕၊ မင္းကလဲ ကၽြဲမရွိ၊ ေစာထူးလယ္ကလဲ ကၽြဲမရွိ၊ ခု ငါ့မွာလဲ ကၽြဲမရွိ၊ ဒီေတာ့ ေရေမွ်ာၾက႐ုံေပါ့ကြယ့္၊ ဘာလဲ ေစာထူးလယ္ ဆိုဆိုေနတဲ့ မႏၲေလးက်ဳံးေရ မခန္းသမွ်ေတာ့၊ မႏၲေလးက်ဳံးေရ မခန္းသမွ်ေတာ့ မႈတ္ဘူးလား၊ ဟား ... ဟား ... ဟား”

ဦးေလးငျပားက နတ္ဝင္သည္ တစ္ေယာက္လို ကိုယ္ကို ယိမ္းလႈပ္ကာ ရယ္ေမာေနျပန္ေတာ့သည္။

ဪ ... ေရေမွ်ာသစ္၊ ဆန္ပ႐ူးအရက္ႏွင့္ ကြဲေနေသာ မွန္စမ်ားေပတကား။

ဦးေလးငျပား၏ ရယ္သံအဆုံး၌ မိုးႀကီးတမ ေဝါခနဲ ရြာခ်လိုက္ျပန္သည္။ ကၽြန္ေတာ္က မိုးစက္ေတြၾကား၌ ေဝသြားေသာ ႐ုိးမေတာင္ႀကီးကို ေငးေနလိုက္မိသည္။ ေစာထူးလယ္လည္း ကၽြန္ေတာ့္လို ေငးေနလ်က္။ ထိုစဥ္ မိုးသက္ေလက ေဝွ႔လာေပရာ ေစာထူးလယ္ရဲ႕ အိမ္ကေလးကို ဝိုင္းပတ္ထားေသာ ငွက္ေပ်ာေတာႀကီးလည္း တေဖ်ာေဖ်ာ ျမည္ေနေတာ့သည္။ ဦးေလးငျပားသည္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔လိုပင္ ႐ုိးမေတာင္ႀကီးကို ေငးေမာေနရင္းက ဆန္ပ႐ူးအရက္ကို ေနာက္တစ္ခ်က္ ေမာ့ေသာက္ကာ “မင္းတို႔ သစ္ဘယ္ႏွစ္လုံး စုလို႔ ရပလဲ၊ မ်ားရင္ ငါ့လဲ ေခ်းၾကစမ္းပါဦးကြာ၊ ဒါမွလဲ မင္းတို႔နဲ႔အတူ ေမွ်ာႏုိင္မွာ၊ ေနာက္ေတာ့ ငါ မင္းတို႔သစ္ကို အစားျပန္လွဲေပးမွာေပါ့” လို႔ တတြတ္တြတ္ ေျပာေနျပန္ေတာ့သည္။

ထိုအခါ ေစာထူးလယ္က သူ႔ဆံပင္ရွည္ႀကီးေတြ ယိမ္းလႈပ္ သြားေအာင္ ေခါင္းကို ခါယမ္းေနရင္း ဦးေလးငျပားရဲ႕ လက္က်န္ ဆန္ပ႐ူးကို ပုလင္းလိုက္ ေမာ့လိုက္ေပသည္။ ထို႔ေနာက္ သူက ရီေနေသာ သူ႔မ်က္လုံးႀကီးေတြကို ေမွးစင္းကာ “ဦးေလးျပားကလဲ ဒီေလာက္မိုးရြာေနတာ နင္က သစ္ေမွ်ာခ်င္ေသးလို႔လားေဝ၊ နင္က နင့္ကၽြဲ ေသၿပီးတာ မၾကာေသးဘူး သစ္ဆုံးခ်င္ျပန္ပလား” လို႔ ေျပာေနျပန္ေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္က ဘာမွ ဝင္မေျပာမိ။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ သည္ရက္အတြင္း မိုးေတြ တစ္အား ရြာေနတာကိုပဲ မေက်မနပ္ ျဖစ္ေနမိသည္။ မိုးရြာလွ်င္ ေတာင္ေရ တစ္အားက်၍ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာ သစ္မေမွ်ာႏုိင္ၾက။ မိုးက ဘယ္ႏွစ္ရက္ ဆက္ေစြေနဦးမည္ မသိ။ ကၽြန္ေတာ့္ ရင္ထဲ၌ ေလးသိပ္ ပင္ပန္းေနေပသည္။ ဦးေလးျပားကေတာ့ သူ႔ကို သစ္ေခ်းပါဦးတဲ့ေလ။ ဪ ... ေခ်းရမွာေပါ့လို႔ ကၽြန္ေတာ္က ရင္ထဲ၌ ျမည္တမ္းမိဆဲ။ သူ႔ကၽြဲေတြ ေသစဥ္က မ်က္ရည္ ရစ္ဝဲႀကီးနဲ႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကို အမဲဖ်က္ဖို႔ လာေခၚတာ၊ အမဲဖ်က္ၿပီးေတာ့ အမဲေခ်းခါး တစ္အိုးႀကီးနဲ႔ မူးေအာင္ ေသာက္ပစ္ၾကတာ၊ ေနာက္ဆုံး ဦးေလးျပားလည္း မူးရီေၾကကြဲေနလ်က္ “ျဖစ္သမွ်အေၾကာင္းပဲေပါ့၊ ေမြးလာတုန္းကလဲ ကိုယ့္မွာ ဘာပါခဲ့တာ မွတ္လို႔” ဟု ေျပာေနျပန္ေပသည္။ ဦးေလးငျပားကား သူ႔ကိုယ္သူ ႏွစ္သိမ့္ေနဟန္ တူေပသည္။ သို႔ေသာ္ သူ႔စကားက သည္တြင္ မရပ္ေသး။

“ေအးေဝ၊ ေမြးကတည္းက ဘာမွ မပါသလို ေဟာဒီ ပါးစပ္နဲ႔ ေဟာဒီဗိုက္ ပါမလာရင္း ေကာင္းမွာေနာ္”
“ဘယ္လိုေဝ၊ ဦးေလးငျပားရဲ႕”

ဦးေလးငျပားရဲ႕ စကားသံ၌ ေစာထူးလယ္လည္း အံ့ဩတုန္လႈပ္ သြားဟန္ တူေပသည္။ သို႔ေသာ္ ဦးေလးငျပားက ဘာမွ်ျပန္မေျပာေတာ့။ ျမင္ကြင္းမ်ား၊ အသံမ်ား၊ စကားလုံးမ်ား ၾကား၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စိတ္မေကာင္းႏုိင္ၾကေတာ့။ ဦးေလးငျပားရဲ႕ ကၽြဲေတြက တစ္ေကာင့္တစ္ေကာင္ ခတ္ရင္း ေသခဲ့တာေလ။

ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ဦးေလးငျပားက “ငါ့အေဖ မေသခင္က ေျပာသလို ႏြားမရွိလဲ ဓားရွိ ဝါးခုတ္စားလို႔ ရတာပဲ မႈတ္ဘူးလား” ဆိုၿပီး  ရယ္လိုက္တာေလ။ ဦးေလးငျပားရဲ႕ မိန္းမ အရီးစိန္ကေတာ့ သူ႔စ႐ုိက္အတိုင္း မထုံတက္ေတး။ အရီးစိန္ကား ေလာကဓံရဲ႕ အထုအေထာင္း ေအာက္၌ မာေက်ာသြားၿပီလား၊ ထုံက်င္သြားၿပီလား မသိ။ ဦးေလးငျပားက သူ႔ကၽြဲေတြအတြက္ ေၾကကြဲ မူးရီေနတဲ့ ရက္ေတြအတြင္း အရီးစိန္က ဖက္ခူးထြက္ေနေလရဲ႕။ ေတာင္စြန္း ဖက္ေတြ တရြက္ႀကီးႏွင့္ အရီးစိန္က “ပါးစပ္က လႈပ္ေနတယ္မႈတ္လား” လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေျပာတတ္ေပသည္။

ကၽြန္ေတာ္ကား အေမအရြယ္ ထိုမိန္းမႀကီးအတြက္ ဘယ္လို ခံစားရသည္ကို ယခု ျပန္မေျပာခ်င္ေတာ့ပါ။ ဖက္ခူးလမ္းကေလးေတြသည္ ပကတိ က်ဥ္းေျမာင္းေနလ်က္။ ဆံပင္ျဖဴျဖဴ၊ ပိန္ပိန္ပါးပါး မိန္းမႀကီးသည္ လမ္းက်ဥ္းကေလးအတိုင္း ခ်ဳံထဲသို႔ တိုးဝင္ကာ ေနာက္ဆုံး ေပ်ာက္ကြယ္သြားလ်က္။ ေန႔မ်ားသည္ ျဖတ္သန္းသြားေနၾကသည္။ ညေန ေနရီလွ်င္ ဓားကတစ္ဖက္၊ ဖက္စည္းကိုရြက္ထားေသာ မိန္းမမ်ားသည္ မနက္က ဝင္သြားေသာ လမ္းကေလးအတိုင္း ျပန္ထြက္လာၾကေပသည္။ ထိုအခါက ေန႔မ်ား၌ မိုးရြာလွ်င္ သူတို႔ တစ္ေတြလည္း မိုးေတြ ခိုေနလ်က္။ သူတို႔သည္ အိမ္ေရာက္လွ်င္ ေႏြးသြားေအာင္ေတာ့ မီးလႈံခ်င္လႈံ သို႔မဟုတ္ ဆန္ပ႐ူး တစ္ခြက္ေလာက္ေတာ့ ေမာ့ၾကေပလိမ့္မည္။ ဪ ... ပါးစပ္လႈပ္သလို လက္လႈပ္ သူမ်ားပါေပ။

ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မိုးပါးေသာရက္ တစ္ရက္၌ သစ္ေမွ်ာရန္ ေခ်ာင္းဖ်ားသို႔ တက္ခဲ့ၾကေလေတာ့သည္။ ထိုအခါက မိုးဇာအလႊာပါးပါးကေလး ေအာက္၌ ျငဳပ္ေကာင္းရြာကေလးသည္ လြမ္းေမာဖြယ္ ေကာင္းေနျပန္ေတာ့သည္။ ျမင့္က်ိဳင္းေသာ ေတာင္သရက္ပင္ႀကီးေတြက ရြာကေလးကို ထီးမ်ားလို အုပ္မိုးထားလ်က္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ခါးၾကားတြင္ ဝါးကိုယ္စီ ထိုးထားလ်က္။ ဦးေလးငျပားကေတာ့ သစ္ေတြသီရန္ ႏြယ္ႀကိဳးေခြကို လည္ပင္းတြင္ စြပ္ထားလ်က္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား လွဲၿပီးသား၊ ျဖတ္ၿပီးသား သစ္ေတြကို နဖားေပါက္ ေဖာက္ၿပီးၿပီမို႔ ‘နဖားေပါက္’ ယူမလာခဲ့ေတာ့။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သခ်ဳႋင္းကေလး အစသို႔ ေရာက္ေသာအခါ ေတာင္ဆင္းလမ္းကေလး အတိုင္း ဆင္းခဲ့ၾကေတာ့သည္။ ျငဳပ္ေကာင္းရြာကေလးက ကၽြန္ေတာ္တို႔အေပၚတြင္ တစ္စတစ္စ က်န္ရစ္ေနေတာ့သည္။ ေတာင္ဆင္းလမ္းကေလး ဆုံးသြားေတာ့ တစ္ေမွ်ာ္တစ္ေခၚ ကြင္းႀကီးတစ္ကြင္း။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ထိုစားက်က္ႀကီးကို ျဖတ္သန္းရေပဦးမည္။ ထိုကြင္းႀကီး ဆုံးလွ်င္ေတာ့ ‘ကိုလူပြဲ’ေပါ့။ ကိုလူပြဲက စမ္းေပါက္တစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သစ္ေတြ ခ်ထားၿပီးေနၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ႐ုိးမေတာင္ႀကီးေတြႏွင့္ တစ္စတစ္စ နီးလာေနေတာ့သည္။ ႐ုိးမေတာင္ႀကီးေတြက ျပာမႈိင္းေနလ်က္။ တခ်ိဳ႕ေတာင္ေတြေပၚမွာေတာ့ ျမဴခိုးေတြ ျဖဴစို႔စို႔ ေဝေနလ်က္။ ဟိုးအျမင့္ဆုံး ‘ဒီပါ႐ုံ’ ေတာင္ ေပၚမွာေတာ့ ျပာမႈိင္းေသာ မိုးခဲတစ္စပါလား။ ထိုမိုးခဲတစ္စက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ကို လႈိက္ခနဲ ခုန္သြားေစသည္။ ဒီလိုဆိုလွ်င္ ဒီေန႔လည္း တို႔  သစ္ေမွ်ာႏုိင္ပါဦးမလား။ ကၽြန္ေတာ္ကား ခံစားလြယ္သူ တစ္ေယာက္လို ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မွာ ထိုမိုးခဲေလးတစ္စအတြက္ ထိခိုက္ခံစားလာေနရသည္။

“ဟို ဒီပါ႐ုံေတာင္ေပၚမွာ မိုးခဲတစ္စပါလား ဦးေလးငျပားရဲ႕”

ကၽြန္ေတာ္က ဦးေလးငျပားကို ေျပာလိုက္မိေပသည္။ ဦးေလးငျပားကလည္း ကၽြန္ေတာ့္စကားကို နားလည္ဟန္ တူေပသည္။  ဦးေလးငျပားေကာ၊ ေစာထူးလယ္ေကာ ဟို ဒီပါ႐ုံေတာင္ေပၚသို႔ ေဝေငးသြားၾကလ်က္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဦးေလးငျပားက “ဒီေန႔ တို႔လို သစ္ေမွ်ာမယ့္သူေတြ တို႔ေရွ႕က တက္သြားတာ အမ်ားႀကီးပဲ၊ မိုးၿပိဳလဲ အမ်ားေပါ့ကြာ”လို႔ ေျပာေနေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ သုံးေယာက္လည္း စားက်က္ႀကီးထဲ တစိုက္စိုက္ ေလွ်ာက္ေနမိဆဲ။ ကၽြန္ေတာ့္ရင္ထဲလည္း ဆြတ္ဆြတ္က်င္က်င္ ခံစားလာရကာ ‘မိုးေဒဝါ’ ကို ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ ဟစ္ဆိုလိုက္မိသည္။ ထိုအခါက ကၽြန္ေတာ့္သီခ်င္းသံေတြလည္း ပကတိ ေၾကကြဲေနေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔လည္း သည္မိုးသည္ေလ အတိုင္းဆို ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ သစ္ေမွ်ာႏုိင္ၾကဦးမည္လား မသိပါ။ ကၽြန္ေတာ္လည္း အရီးစိန္ေျပာေသာ “ပါးစပ္က လႈပ္ေနတယ္ မဟုတ္လား” ဆိုေသာ စကားစကို သတိရလာသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အပိုအလွ်ံရွိသူမ်ား မဟုတ္ၾကပါ။ လက္လႈပ္မွ ပါးစပ္လႈပ္ႏုိင္သူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ တကယ္ေတာ့လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး လုပ္ကိုင္စားသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

တခ်ိဳ႕ကား ကၽြဲသစ္ လုပ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား ေရေမွ်ာသစ္ လုပ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား သစ္ဆြဲလိုက္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား သစ္လွဲလိုက္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား ပိုတန္းခုတ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား ႏြယ္ႏုတ္သည္။ အခ်ိဳ႕ကား သစ္ေဖာင္လိုက္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား အမဲလိုက္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား ေမ်ာက္ပစ္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား ေမ်ာက္ေသြးေရာင္းသည္။ တခ်ိဳ႕ကား ဖက္ခူးၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကား ေတာစင္ေကြ၌ လႊဆြဲလိုက္သည္။ တခ်ိဳ႕ကား ႀကိမ္ခုတ္ၾကသည္။ တခ်ိဳ႕ကား ဝါးခုတ္ၾကသည္။

သူတို႔ကား အိမ္ရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ သူတို႔ကား သားရွိသူမ်ား ျဖစ္ၾကေပသည္။ မယားရွိသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ဘုရားရွိသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ ခ်စ္သူရွိသူမ်ား ျဖစ္ေပသည္။ သူတို႔ကား ထိုသား၊ ထိုမယား၊ ထိုဘုရား၊ ထိုခ်စ္သူမ်ားကို ပစ္ခဲ့ကာ ရက္အတန္ၾကာေအာင္ ေတာသို႔တက္၍ အလုပ္လုပ္ရေပသည္။ သူတို႔ကား ေတာသို႔ တက္ရာ၌ ဆန္ပါသည္။ စားအိုးစားခြက္ ပါသည္။ အရက္ပါသည္။ ထမင္းခ်က္စားၾကသည္။ စားၿပီးလွ်င္ နီးစပ္ရာ အစုအဖြဲ႕ေတြႏွင့္ သစ္ရွာထြက္ၾကသည္ သူေတြ႕လွ်င္ သူ႔အပင္ ။ ကိုယ္ေတြ႕လွ်င္ ကိုယ့္အပင္။ ကိုယ့္အမွတ္အသားကို ကိုယ္မွတ္ၾကသည္။ ၿပီးလွ်င္ လမ္းေဖာက္ၾကသည္။ ကိုယ့္အပင္ကို သူကူလွဲေပးသည္။ သူ႔အပင္ကို ကိုယ္ကူလွဲေပးသည္။ သူ႔အပင္က သစ္ပုတ္ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္မည္။ ကိုယ့္အပင္က မေဟာ္ဂနီ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ပိႏၷဲဖို ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ေအာက္ခ်င္းစာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ ၾကက္တူေရြးစာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။ သူတို႔ကား ေမာသြားလွ်င္ ဆန္ပ႐ူး အရက္ကို ေသာက္ခ်င္ေသာက္မည္။ သူတို႔ကား ေတာထဲ၌ အေနၾကာလာေသာအခါ သူတို႔သည္ အိမ္ကို လြမ္းလာၾကသည္။ သားကို လြမ္းလာၾကသည္။ မယားကို လြမ္းလာၾကသည္။ ခ်စ္သူကို လြမ္းလာၾကသည္။ ထိုအခါ သူတို႔သည္ ညတိုင္းလွ်င္ အသင့္ဖိုထားေသာ မီးဖိုေဘးတြင္ စုေဝးၾကသည္။

ထိုအခါမ်ိဳး၌ ေန႔လယ္က ေတာေကာင္တစ္ေကာင္ ရထားလွ်င္ ဝိုင္းသည္ ပို၍စိုျပည္တတ္သည္။ ညေလထဲ၌ သားေကာင္ကို မီးသင့္ရနံ့က ခဲခဲပ်စ္ပ်စ္ ေပ်ာ္ဝင္ေနတတ္သည္။ အရက္က်န္ေသးလွ်င္ အရက္ေသာက္မည္။ အရက္ေသာက္၍ မူးရီလာလွ်င္ သီခ်င္းဆိုမည္။ (သို႔ေသာ္ ထိုအုပ္စုထဲ၌ မပါဘဲ သီးသန႔္မီးဖိုကေလးတစ္ဖို ေဘး၌ ပရိတ္ရြတ္သူ၊ ဘုရားရွိခိုး ရြတ္ဆိုသူေတြလည္း ရွိေပမည္။)

ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း သူတို႔သည္ ေမာေမာပန္းပန္းႏွင့္ ေကာင္းကင္ကို အမိုးလုပ္ကာ ထိုမီးဖိုႀကီးေဘး၌ပင္ အိပ္မက္မဲ့ အိပ္ေပ်ာ္သြားေပလိမ့္မည္။

ဪ ... အေနာက္႐ုိးမရဲ႕ အလြမ္းညမ်ားေပတကား။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ေက်ာက္ၾကမ္းေတာႀကီး တစ္ေတာကို လြန္ေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လွဲၿပီးသား သစ္ေတြထားရာ စမ္းေခ်ာင္းကေလးသို႔ ေရာက္ေတာ့သည္။ ဦးေလးငျပားက ကၽြန္ေတာ္တို႔လွဲၿပီး စုထားေသာ သစ္ေတြကို ေတြ႕ေသာအခါ “ဟာ ... သစ္ပုတ္ေတြပါလားကြ” လို႔ ေျပာရင္း သူ႔လည္ပင္းတြင္ စြပ္ထားေသာ ႏြယ္ႀကိဳးေခြကို ေျဖေတာ့သည္။

“တစ္ေယာက္ႏွစ္လုံးေတာ့ ေမွ်ာၾကတာေပါ့”

ကၽြန္ေတာ္က ေျပာလိုက္မိေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စမ္းေခ်ာင္းစပ္က ေက်ာက္စရစ္ခုံကေလးေပၚ၌ ရပ္ေနမိၾကလ်က္။ စမ္းေရက ေက်ာက္စရစ္ခုံကေလးကို ျဖတ္ၿပီး စီးဆင္းေနသည္။ ထိုေက်ာက္စရစ္ခုံကေလးေတြကို ကၽြန္ေတာ္တို႔က ‘ဇင္း’ လို႔ ေခၚၾကေပသည္။ ထိုစမ္းေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္၌ ဇင္းေပါင္းေျမာက္ျမားစြာ ရွိေပသည္။ သစ္ေမွ်ာရာ၌ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ စမ္းေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္ သစ္လုံးကိုထိန္းရင္း၊ ကမ္းပါးႏွင့္မတိုက္ေအာင္ ေျဖာင့္ေပးရင္း သစ္လုံးကိုစီး၍ လိုက္သြားလို႔ ရေသာ္လည္း ဇင္းကိုေက်ာ္ေအာင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔က လူအားႏွင့္ တြန္းေရႊေပးရသည္။

ဦးေလးငျပားသည္ နဖားေပါက္ေတြထဲသို႔ ႏြယ္ႀကိဳးကား သစ္ေတြကို ႏွစ္လုံးတစ္တြဲ တြဲလိုက္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ပုဆိုးေတြကို လည္ပင္းတြင္ ရစ္သိုင္းလိုက္ၾကေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ခႏၶာကိုယ္ကား မိေမြးတိုင္း ဖေမြးတိုင္း ျဖစ္သြားၾကေတာ့သည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သစ္လုံးေတြကို ဇင္းေပၚမွ တြန္းခ်ၿပီးေသာအခါ ဓားေတြကို သစ္ကုန္း(သစ္တုံး?)ေနာက္မွီးတြင္ ပစ္စိုက္လိုက္ၾကၿပီး ႏြယ္ႀကိဳးကိုကိုင္ကာ သစ္လုံးေပၚမွ ေဖာ့၍ လိုက္ခဲ့ၾကေတာ့သည္။

ေခ်ာင္းေရကေတာ့ ဟိုရက္က ရြာထားေသာ မိုးအရွိန္ေၾကာင့္ အားေကာင္းေကာင္း စီးေနဆဲ။

ဓားကေလးေတြ စိုက္ထားေသာ သစ္လုံးေတြက ေရစီးအားျဖင့္ တရိပ္ရိပ္ ေမ်ာၾကေလၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား သစ္ေမွ်ာရာတြင္ ဓားမပါ၍ မရၾက။ မိုးတြင္းမို႔ ေခ်ာင္းေရက ျမင့္ေနေပရာ ေခ်ာင္းစပ္က သစ္ပင္ေတြကလည္း ေခ်ာင္းေရ၌ တစ္ဝက္နစ္ျမဳပ္ေနလ်က္။ အကယ္၍ ေမွ်ာေနဆဲ သစ္လုံးေတြႏွင့္ ေခ်ာင္းစပ္ကခ်ဳံေတြ ၿငိေနလွ်င္ သစ္လုံးေပၚမွာ ဓားကိုႏုတ္ကာ ခုတ္ျဖတ္ၾကရေလသည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ကၽြန္ေတာ္တို႔သစ္ေတြကို ေရ၌ေမွ်ာခဲ့ၾကေလၿပီ။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ေနာက္မွာလည္း ေမွ်ာသူတို႔ ေမွ်ာလာေနၾကသည္။ ထိုအခါမ်ိဳး၌ စမ္းေခ်ာင္းကေလးသည္ သစ္ေမွ်ာသူတို႔၏ အသံေတြျဖင့္ ဆူညံေနတတ္ေပသည္။ စမ္းေခ်ာင္းေဘးရွိ သစ္ဆြဲလမ္းကေလးမွာလည္း သစ္ေအာင္းသံေတြ၊ ကၽြဲေမာင္းသံ၊ ကၽြဲရပ္ခိုင္းသံ ‘တေဘာေဘာ’ႏွင့္ ႐ုိးမ၏ ဂီတသည္ မလွမပ ျမည္ေနေတာ့သည္။ ထိုစဥ္ ကၽြန္ေတာ့္ေရွ႕မွ ေမွ်ာသြားေသာ ေစာထူးလယ္က “ေဝ့ေကာင္ေရ၊ ေခ်ာင္းဖ်ားမွာ မိုးရြာၿပီနဲ႔တူတယ္၊ ေခ်ာင္းေရက ေစာေစာကထက္ ပိုစီးလာသလိုပဲေဝ့” လို႔ ကၽြန္ေတာ့္ကို ေအာ္ေျပာေနသည္။ ထိုစဥ္ အေနာက္ဘက္ သစ္ေမွ်ာသူမ်ားထံမွ “ေတာင္ေရက်လာပေဟ့” ဆိုေသာ ပဲ့တင္သံႀကီးက စမ္းေခ်ာင္းတစ္ေလွ်ာက္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ လြင့္ေမ်ာလာေနသည္။

အျဖစ္အပ်က္ေတြက ျမန္ဆန္လြန္းသည္။ ေတာင္ေရက ဒလေဟာ လိမ့္ဆင္းလာေနသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ သစ္တုံးေတြကို​ နီးစပ္ရာအပင္တြင္ ဆြဲခ်ည္ခ်ိန္ မရလိုက္ၾက။ သစ္တုံးေနာက္ၿမီးတြင္ စိုက္ထားေသာ ဓားေတြကိုႏုတ္ခ်ိန္ မရလိုက္ရ။ လူေတြပါ ေခ်ာင္းေရထဲ ေမ်ာမသြားေအာင္ နီးရာစမ္းေပါက္ကေန ကုန္းေပၚသို႔ တက္ခဲ့ရေတာ့သည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔ သစ္တုံးေတြကား အတားဆီးမဲ့ ေမ်ာခ်င္ရာသို႔ ေမ်ာသြားၾကေတာ့မည္။ တခ်ိဳ႕သစ္ေတြလည္း ‘ဂုတ္’ထဲသို႔ ဝင္သြား ၾကေပလိမ့္မည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ တစ္ခုေသာ စမ္းေခ်ာင္းေဘးက သစ္ပုတ္ပင္ႀကီး ေအာက္၌ လူျပန္စုမိၾကေသာအခါ မိုးႀကီးတမက ရြာခ်လာျပန္ေတာ့သည္။ ႐ုိးမေတာင္ေပၚ၌ ရြာေသာမိုးသည္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဆီ ေရာက္လာေပၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား လည္ပင္းတြင္သိုင္းထားေသာ ပုဆိုးေတြကိုလည္း ျပန္ဝတ္ရန္ ေမ့ေလ်ာ့ေနၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေရေမွ်ာသူ လူအုပ္ႀကီးမွာလည္း မနည္းၾက။ ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ မတိုင္ပင္ပါပဲလ်က္ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ဝမ္းနည္းေၾကကြဲရိပ္ေတြ သန္းလာေနၾကသည္။

ထိုစဥ္ ဦးေလးငျပားက ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ တဟားဟား ရယ္ေမာလိုက္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား သူ႔ကို နားမလည္ၾက။

“ဟုတ္တယ္ေလကြာ၊ ရယ္ေတာ့ရယ္စရာ အေကာင္းသား၊ ကၽြဲမရွိလို႔ ေရေမွ်ာသစ္ လုပ္တယ္၊ ေရေမွ်ာသစ္လုပ္ေတာ့ ေတာင္က်ေရနဲ႔ တိုးတယ္၊ ဓားရွိရင္ ဝါးခုတ္စားလို႔ ရတယ္လို႔ ေျပာရေအာင္ကလဲ ဓားေတြလဲ သစ္တုံးေတြေနာက္ ပါသြားၿပီ”

ဦးေလးေျပားက မိုးသံေတြၾကားထဲ စူးထြက္လာေအာင္ စကားကို ေအာ္ေျပာေနသည္။

“ေဟ့... အဲဒီေတာ့လဲ ဘာျဖစ္လဲကြာ မဟုတ္ဘူးလား၊ ဓားမရွိေတာ့ တို႔မွာ လက္ေတြ ရွိေသးတယ္၊ အဲဒီေတာ့ တို႔ရွိတဲ့ လက္ေတြနဲ႔ ႏြယ္ႏုတ္ၾကတာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား” ဟု ဆိုကာ ပုဆိုးမဝတ္ထားေသာ ခႏၶာကိုယ္ႀကီး ယိမ္းလႈပ္ကာ ကာဟားဟား ရယ္ေမာေနျပန္သည္။ မိုးေရထဲက အေနာက္႐ုိးမ။ ဦးေလးငျပားရဲ႕ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ရာ ရယ္ေမာသံႀကီး။ မိုးသက္ေလထဲ၌ ယိမ္းလႈပ္ေနေသာ သစ္ပင္ႀကီးေတြ။ မိေမြးတိုင္း ဖေမြးတိုင္း ခႏၶာကိုယ္ႀကီးေတြႏွင့္ ေၾကကြဲ ဝမ္းနည္းေနေသာ ကၽြန္ေတာ္တို႔တစ္ေတြ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ဂႏၴဝင္ အလြမ္းဇာတ္ရွည္ႀကီး တစ္ပုဒ္ထဲ ေရာက္ေနသလိုပင္။ အကယ္၍ ဤျမင္ကြင္းသည္ ဂႏၴဝင္အလြမ္းဇာတ္ရွည္ႀကီး တစ္ပုဒ္ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူလွ်င္ ထိုအပိုင္းသည္ ဇာတ္၏ အထြတ္အထိပ္ပိုင္းပင္ ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။

ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ထိုဇာတ္အထက္ပိုင္း(အတက္ပုိင္း?)ကို မည္သို႔ေျခခ်(ေျဖခ်?) ရမည္ကို မသိၾကေပတကား။

လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ရံေရာက ကၽြန္ေတာ္သည္ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ကဗ်ာေရးမည္ ျပဳဖူးေလသည္။ သို႔ေသာ္ ကဗ်ာက ထိုအေၾကာင္းအရာကို ကဗ်ာအျဖစ္ လက္မခံျပန္။ ထိုအခါ ကၽြန္ေတာ္လည္း မတတ္ႏုိင္ေတာ့လို႔ ထိုအေၾကာင္းအရာကို ဝတၳဳတိုကေလး အျဖစ္ ဖန္တီးလိုက္မိေပသည္။ သို႔ေသာ္ ခံစားမႈျဖင့္ စိပ္မႈန္ေသာ ထိုဝတၳဳတိုကေလးသည္ ကၽြန္ေတာ္  ႀကိဳးစား မဖန္တီးပါလ်က္ ကဗ်ာတစ္ပုဒ္ႏွင့္ ဆင္ဆင္တူေနတာကို ေတြ႕ရေပေတာ့သည္။

ဪ ... တစ္ေတာလုံးေႂကြ၊ အေနာက္႐ုိးမႏွင့္ ေရေမွ်ာသူမ်ားေပတကား။

“တစ္ေတာလုံးေႂကြ ဆိုတာေလးကေတာ့ လွတယ္ဗ်”

သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာရဲ႕ အသံက ခါတိုင္းလိုပဲ တိုးသက္ေနလ်က္။ ထူထဲေသာမ်က္မွန္ေအာက္က မ်က္လုံးေတြလည္း ခါတိုင္းလိုပင္ ရီေနလ်က္။ ကၽြန္ေတာ္က ႐ုိးသားသင့္တယ္ထင္လို႔ ‘တစ္ေတာလုံးေႂကြ’ ဆိုတာေလးကို ေဆး(၂) ႏွစ္လည္မဂၢဇင္းမွာပါတဲ့ ေမာင္ေမာင္သင္ရဲ႕ “ခရမ္းျပာအိပ္မက္” ဝတၳဳတိုကကေလးထဲက ယူသုံးတာပါ” လို႔ ရွင္းျပေနမိသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ဒီလိုပဲ႐ုိးသားရန္ ႀကိဳးစားေနမိတတ္ၾကသည္။. ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား မသိတာကို မေရးခ်င္ၾက။ သိခ်င္တာ၊ နားလည္ခ်င္တာ၊ မသိေသးတာ နားမလည္ေသးတာကို သိေအာင္ နားလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားေသာ္လည္း ေရးခ်င္တာတစ္ခုတည္းအတြက္ သက္သက္ေတာ့ သိေအာင္ နားလည္ေအာင္ မႀကိဳးစားမိၾက။ ဘဝတစ္ခု၌ ထည္ထည္ဝင္ဝင္ ေနထိုင္ရင္း ထိုအ႐ုိက္အခတ္ အေတြ႕အၾကံဳေတြေၾကာင့္ ခံစားရတာကိုပဲ စိပ္စိပ္မႈန္မႈန္ ေရးပစ္လိုက္ခ်င္ေပသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကား ခံစားမႈမပါလွ်င္ ဘာကိုမွ မယုံၾကည္ခ်င္ေတာ့။ ခုလည္း ကၽြန္ေတာ္ေရးထားေသာ ‘တစ္ေတာလုံးေႂကြ’ ဝတၳဳတိုကေလးကို သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာအား ဖတ္ခိုင္းေနျခင္း ျဖစ္သည္။ သူ ရင္ခုန္ပါ့မလား မေျပာတတ္ေပ။

တကယ္ေတာ့လည္း စာေရးတယ္ဆိုတာ ရင္ခုန္သံကို ေဝငွတာပဲ မဟုတ္လား။

“ကၽြန္ေတာ္က ဒါကိုေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး၊ မိုးဥတုေနာက္ခံထားၿပီး ခင္ဗ်ားက တစ္ေတာလုံးေႂကြဆိုေတာ့ ခင္ဗ်ား သစ္သြားလုပ္တဲ့ ႐ုိးမက မိုးတြင္းအခါ သစ္ရြက္ေတြ တစ္ေတာလုံးေႂကြေနလို႔လား”

သူက ကၽြန္ေတာ့္ဝတၳဳ သ႐ုပ္မမွန္မွာကို စိုးရိမ္ဟန္တူေပသည္။ သို႔ေသာ္ သူငယ္ခ်င္းကဗ်ာဆရာရဲ႕ အေမးက ကၽြန္ေတာ့္ရင္ကို ခုန္သြားေစသည္။ ဪ ... ကၽြန္ေတာ္ေရာက္ဖူးေသာ ႐ုိးမက မိုးအခါ သစ္ရြက္ေတြ တစ္ေတာလုံး ေႂကြေနသလားတဲ့ေလ။

“သစ္ရြက္ေတြကေတာ့ တကယ္မေႂကြဘူးေပါ့ဗ်ာ၊ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္က တစ္ေတာလုံး ေႂကြေနသလိုပဲ ခံစားရတယ္”
“ဘာဗ်”
“ဟုတ္တယ္ေလ ... ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ တစ္ေတာလုံး ေႂကြေနသလိုပဲ ခံစားရတယ္”

ဪ ... အျပင္ဘက္၌ မိုးကေတာ့ ရြာျမဲပင္ ...။

------------
ေမာင္ေဒါင္း


တစ်ပတ်အတွင်းလူကြည့်အများဆုံး